Kiedy dzwoni marketer, czyli praca w call center

Branża reklamy od zawsze cieszyła się ogromną popularnością – nie od dziś mówi się, że to właśnie ona jest dźwignią handlu. Od kilku lat prawdziwą furorą cieszą się usługi marketingu pośredniego i sprzedaży telefonicznej. A jak wygląda ta dziedzina od drugiej strony, czyli praca w call center?

Praca w call center przez niektórych jest kojarzona jedynie z nagabywaniem oraz próbami wyłudzeń i oszustw. Jednak w praktyce poważne firmy telemarketingowe nie mają z takimi praktykami nic wspólnego. Po pierwsze, obowiązuje ich ściśle określone prawo, które chroni klientów przed ewentualną nieuczciwością takich firm. Po drugie, renomowane polskie oddziały call center są coraz chętniej angażowane w formie outsourcingu do obsługi klientów w poważnych, dużych korporacjach zagranicznych.

Warto też czasami wczuć się w skórę konsultanta call center – jego praca z pewnością nie należy do najłatwiejszych, bo na co dzień spotyka się z ogromną ilością stresu i nerwów. Ale trudne początki mogą pozwolić na rozwój i awans w tej niezwykle ciekawej, dynamicznej branży.

W 2016 roku pojawił się nawet pomysł utworzenia klas w szkołach ponadgimnazjalnych o profilu telemarketingowym. Można zastanawiać się na ile jest to koncepcja słuszna, ale sam fakt pojawienia się tego typu planów wskazują na to, jak istotna jest to dziedzina na rynku pracy. Tym bardziej, że już dziś widać ogromne zapotrzebowanie na fachowców w tej dziedzinie – oferty pracy w Szczecinie czy innych miastach w Polsce przybywają z każdym dniem.

Polecamy także serwis z aktualnościami z branży: callcenter-praca.pl